Friday, April 12, 2013

#031 Friendship

Assalamualaikum :D

Ada apa dengan 'kawan' ?? 


Persahabatan adalah hubungan yang melibatkan kepercayaan, persefahaman, komunikasi, dan kejujuran. Mampu bercakap dair hait ke hati kepada rakan-rakan anda dan menghabiskan masa yang baik dengan mereka adalah satu bahagian penting dalam hubungan ini.

Sahabat adalah satu hubungan mesra yang memberi rahmat, kerana kawan adalah orang-orang yang akan bersorak untuk anda apabila anda tertekan dan memberi motivasi kepada anda apabila anda dengan mudah tunduk kepada masalah-masalah dalam kehidupan. Ia adalah hubunganyang melibatkan kasih sayang, kesetiaan, menghormati, dan kejujuran. Kawanmemperkayakan hidup anda dan membuat anda berasa disayangi, dihargai, dan dijaga.

Kawan baik: 
Kawan-kawan anda yang sangat dekat dengan anda  dan seperti menghabiskan masa bersama-sama . Mereka adalah orang-orang yang sentiasa anda anda ingin berkongsi kegembiraan, kesedihan, kegembiraan, dan kenangan berharga dalam hidup anda.

Kawan yang benar2 kawan : 
Rakan-rakan yg sbenar lebih daripada kawan sahaja baik. Mereka akan menyokong anda walaupun mereka berada dalam masalah, tanpa mengharapkan apa-apa sebagai balasan. Walau bagaimanapun, mereka mengkritik anda untuk kebaikan anda sendiri. Kawan yg sebenar ialah kwn yg menghina kamu disaat kamu berbuat kejahatan bukannya memuji tp sentiasa brada di sisi kamu tanpa mengira latar belakang anda bagaimana .

Rakan selama-lamanya:
 Orang-orang yang berkongsi, mengambil berat, dan terikat antara satu sama lain dalam hubungan yang kekal dalam persahabatan adalah sebenarnya kawan selama-lamanya. Mereka adalah orang-orang yang sentiasa ada untuk anda dan boleh mendapatkan anda melalui masa yang sukar dengan membantu anda membangunkan sikap yang positif.

"Friends are like balloons, If you let them go, you cant get them back, so I'm gonna tie you to my heart so I will never lose you"

"Persahabatan yang akrab tidak akan dapat dipisahkan melainkan dengan kematian"

" A True Friend Is Like Faithful Siblings "

" Selemah-lemah manusia ialah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari" - Saidina Ali





  









No comments:

Post a Comment